Stockholm, Suedia, 10 Octombrie 2019

Ceremonia de premiere pentru bune practici in autoreglementare organizata de EASA in 2019 a avut loc la Nationalmuseum din Stockholm, cu ocazia Conferintei bianuale. Conferinta reuneste membrii EASA si alte organisme din universul publicitatii si al autoreglementarii.    Pentru prima data, au fost prezentate la European Advertising Standards Alliance Best Practice Awards 2019 sase premii. Au fost premiate initiativele lansate intre ianuarie 2017 si iunie 2019, iar juriul, compus din reprezentanti ai industriei de publicitate - Tamara Daltroff , Townsend Feehan, Ilias Konteas, Julia Quintella, Richard Saturley și Dagmara Szulce - au subliniat ca toate proiectele inscrise au o calitate inalta.    Directorul General al EASA, Lucas Boudet, a amintit in discursul sau de deschidere scopul instituirii premiilor pentru bune practici ale EASA: „EASA este mandra sa deschida ceremonia de premiere pentru bune practici din 2019. Premiile pentru bune practici au fost lansate in anul 2004 pentru a celebra activitatea organizatiilor de autoreglementare  in sensul promovarii bunelor practici ca si pentru a ridica nivelul autoreglementarii in publicitate ", a spus Lucas Boudet. „Prin inscrierea proiectelor de catre Self Regulatory Organisations, proiecte sunt revizuite de un juriu compus din membri distinsi ai industriei, Premiile pentru bune practici ale EASA exemplifica munca inovatoare si minutioasa facuta de SRO pentru a se asigura ca industria îsi indeplineste si respecta angajamentele facute si promoveaza o publicitate responsabila.”

Reprezentantul juriului, Richard Saturley, din cadrul World out of Home Organization, cel care a si inmanat premiile, a subliniat faptul ca „juriul a fost intr-adevar impresionat de calitatea si varietatea proiectelor  ceea ce a facut alegerea castigatorilor deosebit de dificila”.

Proiectele bazate pe tehnologie in monitorizarea cu ajutorul unui avatar, a unei AI si a unui ghid despre etica in publicitate primesc  Platina, Aur și Argint

ASA (The Advertising Standards Authority) Marea Britanie a castigat premiul de Platina pentru proiectul lor de Monitorinzare cu ajutorul unui Avatar. Această initiativa a fost aclamata pentru capacitatea sa de a capta date si de a reproduce profilurile online ale anumitor categorii de varsta - ca si de a monitoriza publicitatea pe afisajul online al anumitor produse specifice - alcool, jocuri de noroc, produse HFSS (cu conținut ridicat de grasimi, sare sau zahar) si bauturi racoritoare.

ARPP (Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicité) Franta a primit premiul Gold pentru programul sau AI, subdivizat in 3 proiecte: dovezi de invatare profunda a conceptului, inovatii / ateliere de cercetare si dezvoltare cu industria de publicitate si dezvoltarea unui chat bot „Jo”. Proiectul a primit laude pentru originalitatea sa.

Premiul Silver a fost castigat de Werberat Austria pentru ghidul lor „Dos & Don'ts in Advertising”. Acest ghid functioneaza ca un ajutor de orientare si ca o busola pentru agentiile de publicitate, mass-media, studenti, profesori si politicieni care acopera toate aspectele legate de etica si morala in publicitate. Ghidul consta din exemple practice care ilustreaza domeniile subiective sensibile ale Codului de etica austriac, bazate pe mai mult de 3.000 de plangeri din partea populatiei si in jur de 1.400 de decizii luate de juriu.

Doi castigatori pentru bronz, deoarece Ro Suedia și SEE Grecia au fost la egalitate

Juriul a selectat doua proiecte pentru bronz. Reklamombudsmannen (Ro) Suedia a primit bronz pentru proiectul lor „Regler”, care a fost conceput pentru a evidentia întrebari relevante si extrem de actuale pe probleme precum influencer marketing . Printre alte lucruri, volumul ofera sfaturi, indrumari si clarificari practicienilor din publicitate, atat pe Legea marketingului, cat si pe Codul de comunicare si publicitate ICC.

Consiliul de autoreglare a publicitatii (SEE) Grecia a primit bronz pentru activitatea in a descuraja afisarea publicitatii necorespunzatoare pentru costume de carnaval pentru adolescente, in magazinele online. Proiectul a durat 3 ani si s-a soldat cu eliminarea unor reclame la costume de carnaval necorespunzatoare, in cazul anumitor magazine online .

Mentiune speciala acordata AUTOCONTROL din Spania, pentru promovarea publicitatii responsabile printr-un program de formare

O mentiune speciala a fost acordată AUTOCONTROL pentru dezvoltarea unui departament de formare. Scopul programului de pregatire este de a oferi consultanta si instruire pentru profesionistii actuali si viitori din industriei, in scopul ridicarii standardelor publicitare si al promovarii publicitatii responsabile.

Felicitand castigatorii, Richard Saturley a subliniat faptul ca „Ni s-a solicitat sa clasam inscrierile pe baza unei serii de criterii detaliate. Cu toate acestea, in final, cu totii am convenit ca proiectul ASA a fost inovator, relevant si a folosit pentru prima data tehnologia Avatar de ultima ora pentru monitorizarea respectarii reglementarilor. Ca atare, a  caștigat premiul de Platina. ” Criteriile de clasificare au implicat relevanta, atingerea obiectivelor, gestionarea si executia proiectului, monitorizarea rezultatelor si utilitate / sustenabilitate.

Premiile EASA pentru bune practici sunt organizate la fiecare 2 ani pentru  SRO care au implementat cel mai eficient modelului EASA Best Practice - un set de standarde operationale pentru organismele de etica in publicitate.

Mai multe detalii la link EASA