EASA sărbătorește anul acesta cea de-a 30-a aniversare, subliniind rolul de lungă durată al organizației în asigurarea unei reclame responsabile și conforme.

Fondată în mai 1992, EASA a fost creată ca răspuns la vicepreședintele UE și comisarul pentru politica de concurență, Sir Leon Brittan, care a provocat industria de publicitate să caute o soluție de autoreglementare la provocările ridicate de apariția pieței unice. La acea vreme, avea 15 membri SRO din 13 țări europene diferite și administra primul sistem transfrontalier de reclamații pentru a proteja consumatorii din Europa.

De când EASA nu a încetat să promoveze standarde etice înalte în comunicațiile comerciale și a devenit cu adevărat vocea unică cu autoritate în domeniul autoreglementării publicității în Europa.

Cu sprijinul părților interesate responsabile din ecosistemul de publicitate și acționând ca organizație-umbrelă pentru organismele independente de autoreglementare care aplică standardele de publicitate în întreaga Europă, EASA a jucat, de asemenea, un rol esențial în promovarea autoreglementării publicității ca instrument recunoscut pentru asigurarea publicitate responsabilă.

În calitate de autoreglementare a publicității și unii dintre membrii săi, care au peste 85 de ani, EASA s-a adaptat continuu la schimbarea societății și a tehnologiei pentru a oferi în permanență relevanță și valoare, pledând pentru autoreglementarea publicității ca mijloc de a ajuta la stimularea încrederii consumatorilor. într-o lume în continuă schimbare.

Astăzi, rețeaua EASA este formată din 42 de organizații reprezentând 28 de SRO din Europa, 13 organizații din industrie reprezentând ecosistemul de publicitate (agenții de publicitate, agenții și mass-media) și 1 membru al companiei digitale pure-play.

Un Secretariat dinamic sprijină membrii Alianței cu o colecție în continuă creștere de recomandări de bune practici și standarde etice puternice de practică. Datorită flexibilității sale, EASA și ad SR sunt potrivite pentru a face față provocărilor de mâine și a profita de oportunitățile care le urmăresc.

Pentru a sărbători aniversarea, EASA a introdus un nou logo, și-a îmbunătățit designul site-ului și a lansat o campanie de comunicare care prezintă activitatea rețelei de publicitate SR. Identitatea vizuală actualizată este o reflectare a evoluției continue a EASA.

Sărbătoarea a început oficial pe 11 mai la întâlnirile comune EASA și ICAS de la Dublin, găzduite de ASAI, membrul SRO irlandez. EASA va sărbători aniversarea pe tot parcursul anului 2022 prin prezentarea premiilor EASA pentru cele mai bune practici în octombrie, care recunosc și răsplătesc cele mai inovatoare și semnificative inițiative de autoreglementare întreprinse în întreaga rețea, și un eveniment cu sediul la Bruxelles în noiembrie.