PUBLICITATEA RESPONSABILĂ ȘI EXPERIENȚA DE MÂINE A CONSUMATORULUI
Bruxelles 19 octombrie 2017
Conferința EASA a avut loc la sediul Comitetului Economic și Social European (CESE) de la Bruxelles și a reunit peste 100 de participanți, inclusiv reprezentanți ai industriei de publicitate, asociațiilor profesionale, companii și platforme digitale, ONG-uri, reprezentanți ai societății civile, precum și reprezentanți ai UE. Aceștia s-au angajat într-o discuție susținută cu privire la provocările cu care se confruntă industria de publicitate în era digitală și la modul în care autoreglementarea răspunde și se adaptează la aceste provocări.
Conferința a fost lansată printr-un scurt videoclip despre EASA și despre meritele autoreglementării în publicitate.
Claire Bury, director general adjunct al Directiei Generale CONNECT, a subliniat în discursul său faptul că UE apreciază valoarea autoreglementării și a subliniat necesitatea ca autoreglementarea și reglementarea să colaboreze pentru a se asigura o reacție rapidă la schimbările rapide din peisajul de marketing digital: "Revoluția digitală aduce schimbări substanțiale industriei de publicitate În acest peisaj dinamic trebuie să profităm în mod proactiv de noi oportunități și să abordăm noile provocări. Cred că strategia digitală a pieței unice și domeniile de lucru pe care le-am prezentat includ, acolo unde este cazul, autoreglementarea și co-reglementarea, ce vor contribui la acest proces prin crearea cadrului de reglementare adecvat erei digitale ca și menținerea unei flexibilități suficiente pentru a stimula inovarea, păstrând în același timp valorile fundamentale europene ".
În cadrul conferinței au fost dezbătute următoarele teme: publicitatea și experiența consumatorilor de mâine, cum răspunde autoreglementarea acestor provocări și în ce măsură responsabilitatea de a respecta normele sociale și etice în publicitate împiedică sau stimulează inovația și creativitatea. Au existat prezentări notabile din partea reprezentanților din industria de publicitate și tehnologie care au abordat aceste teme și au subliniat ce înseamnă viitorul atât pentru consumatori, cât și pentru agenții de publicitate. Discuția a indicat în mod clar că autoreglementarea publicității răspunde deja bine provocărilor din era digitală. Viteza cu care au loc inovațiile tehnologice în mediile de publicitate și schimbările în comportamentul consumatorilor au determinat industria publicității să se concentreze mai mult pe transparență - asigurând recunoașterea și încrederea în anunțuri și respectarea vieții private a consumatorilor. S-a evidențiat rolul organizațiilor de autoreglementare în educarea și abilitarea consumatorilor și a influențatorilor, cum ar fi bloggerii și vloggerii. Chiar mai mult ar putea fi făcut pentru a-și spori în continuare angajamentul și vizibilitatea în domeniul marketingului digital.
Participanții și-au exprimat încrederea că autoreglementarea poate face față provocărilor de astăzi și de mâine și că angajamentul față de comunicarile comerciale legale, decente, oneste și conforme cu realitatea nu va scade din capacitatea de inovație și din creativitate, ci dimpotrivă, că autoreglementarea încurajează și promoveaza inovația.
Stéphane Martin, președintele EASA, a declarat: "Cred că autoreglementarea poate sa se adapteze și se adaptează la aceasta constanta modificare de paradigma printr-o hotarare și o concentrare permanentă de a asigura menținerea și înțelegerea responsabilității de către toți cei implicați."
El a incheiat: "Viitorul publicității - autoreglementarea - este unul în care va fi nevoie ca noi să gândim în afara normelor, despre cum să ne angajăm fata de noii jucători de pe piata și despre ce tehnologii și instrumente vom avea nevoie pentru a reuși acest lucru. Va trebui să fim îndrăzneți, deschiși spre schimbare și inovatori în modul în care găsim soluții".