GDPR este un regulament cu aplicabilitate imediată care impune firmelor să protejeze datele cu caracter personal și viața privată a cetățenilor UE pentru tranzacțiile care apar în statele membre ale UE. Nerespectarea acestui regulament implica posibilitatea amendării companiilor într-un mod destul de drastic și de asemenea, posibilitatea ca respectivele companii să plătească despăgubiri persoanelor fizice pentru încălcarea drepturilor lor la viața privată.
Cum influențează GDPR marketing-ul dar mai ales publicitatea?
Noua abordare UE privind confidentialitatea online pune pe primul loc consumatorii, considerand ca acestia trebuie protejati si imputerniciti cu legi pe care le pot folosi atunci cand se simt nedreptatiti, exploatati sau chiar ingnorati atunci cand vine vorba de confidentialitate.
GDPR pare un instrument extrem, dar in principiu pune in dificultate doar trei ramuri cheie ale marketing-ului: acordul care trebuie obtinut din partea consumatorului, accesul acestuia la datele colectate de catre societate si volumul acestora. Societatile trebuie sa cerceteze daca trebuie intr-adevar si este necesar sa prelucreze toate datele consumatorilor si sa aiba o explicatie clara de ce se intampla acest lucru.
Trebuie sa ne uitam la costurile de implementare GDPR dar si la amenzi in cazul in care nu se vor respecta regulile.
Departamentul de marketing va fi unul dintre departamentele cele mai impactate - incepand de la adresele de email pe care le colecteaza, analiza raspunsurilor clientilor raportat la publicitatea facuta pana la profilarea consumatorilor pentru a vedea care vor fi schimbarile in comportamentul lor pentru achizitionarea diverselor produse/servicii. Si procesul de vanzare se poate sa sufere si el modificari cu privire la modalitatea de abordare a viitorilor prospecti.
Va asteptam la conferinta “GDPR si Publicitatea” pentru a discuta despre impactul, schimbarile si bunele practici cu privire la GDPR in domeniul marketingului offline dar si cel online.
Membrii RAC beneficiaza de reducere de 45% din pretul afisat ( pret final 300 lei+TVA) – daca mentionati ca sunteti membru RAC la inscriere.
Conferinta este organizata de SCA Grecu si Asociatii impreuna cu WOLTERS KLUWER ROMANIA in data de 03 mai 2018, Orele 12:00 – 18:00 la Capital Plaza Hotel.
Informatii suplimentare la : greculawyers.ro/conferinta-gdpr-si-publicitatea/