IAB Europe lansează angajamentul european pentru publicitatea digitală sustenabilă

Bruxelles 8 iunie 

 

IAB Europe, principala asociație europeană a industriei de publicitate digitală, a anunțat astăzi lansarea unui nou Acord IAB  Europe  comun pentru sustenabilitate semnat de 20 de IAB-uri și federații naționale din întreaga Europă.

Angajamentul demonstrează nevoia și dorințele Federațiilor Naționale pentru o abordare colaborativă și consecventă a metodologiei de măsurare a emisiilor de carbon. Aceasta include taxonomia de reglementare și politică, precum și cartografierea și standardizarea celor mai bune practici pentru livrarea de reclame de-a lungul lanțului de aprovizionare digital.

Impreună pentru o publicitate digitală durabilă: reducerea emisiilor de carbon și acțiunile climatice

Industria publicității digitale a identificat că emisiile de carbon asociate cu internetul, dispozitivele și sistemele suport au atins aproape 4% din emisiile globale de efect de seră. Având în vedere că aceste emisii se preconizează să se dubleze în viitorul apropiat, este crucial ca industria să recunoască criza climatică și să ia măsuri decisive acum. Acest lucru va contribui la asigurarea unei opțiuni de publicitate durabilă pentru mărci, în timp ce, cel mai important, va contribui la reducerea amprentei globale de carbon a ecosistemului de publicitate digitală.

Ca răspuns la această nevoie stringentă, IAB Europe, împreună cu IAB-urile naționale și cu membrii Federației, se angajează să ofere îndrumări și sprijin organizațiilor în călătoriile lor spre sustenabilitate. Prin activitatea  asociatiei se urmăreste stabilirea unor standarde, practici și soluții europene consecvente care abordează problemele critice ale durabilității.

Angajamentul comun reflectă o viziune comună și o dedicare pentru un plan de lucru cuprinzător. Acest plan va fi furnizat de Comitetul pentru standardele sustenabilitatii al IAB Europe și va implica dezvoltarea de strategii, orientări și taxonomii armonizate cu reglementările și politicile din domeniu, luând în considerare aspectele mai largi ale durabilității, inclusiv impactul asupra mediului, social și economic. De asemenea, va contribui la creșterea activității desfășurate la nivel național pentru a le aduce pe acestea la nivel european într-o manieră consecventă și va acorda prioritate reducerii emisiilor de carbon asociate în mod specific cu publicitatea digitală ca și sublinierea importanței acțiunii împotriva schimbărilor climatice.

Prin eforturi comune, industria de publicitate in mediul digital poate face pași semnificativi către un viitor mai durabil, atenuând impactul asupra mediului și contribuind la cele 17 obiective de dezvoltare durabilă ale Națiunilor Unite.

Comentând despre lansarea angajamentului, CEO IAB Europe, Townsend Feehan a declarat: „Aspirația de a reduce emisiile de CO₂ în lanțul de aprovizionare din industria digitală va testa capacitatea noastră de a acționa la unison mai mult decât orice altă politică sau obiectiv de afaceri. Angajamentul comun pe care îl anunțăm astăzi este un pas modest, dar critic, care permite rețelei noastre europene să colaboreze într-un ritm intern fără precedent și să atragă o masă critică în angajamentului nostru față de partenerii globali.”

 Federatiile Nationale semnatare sunt urmatoarele:

  • Markus Plank, Presedinte, IAB Austria
  • Carsten Rasner, Managing Director, BVDW
  • Marianne Bugge Zederkof, CEO, IAB Danemarca
  • Arthur Millet, CEO, IAB Franța (Alliance Digitale) 
  • Elena Tsakiridou, Manager General, IAB HELLAS 
  • István Sopov, Chairman, IAB Ungaria
  • Suzanne McElligott, CEO, IAB Irlanda
  • Sergio Amati, CEO, IAB Italia
  • Saskia Baneke, Delfgaauw, Managing Director, VIA Olanda
  • Camilla Grund, CEO, INMA – IAB Norvegia
  • Wlodzimierz Schmidt, CEO & Chair, IAB Polonia
  • Luís Falcão, Operations Director, IAB Portugalia
  • Gabriel Patru, President, IAB Romania 
  • Nenad Milic , Executive Director, IAB Serbia 
  • Zoran Savin, CEO, IAB Slovenia
  • Reyes Justribó, CEO, IAB Spania
  • Kenneth Danielsson, CEO, IAB Suedia
  • Burak Ertaş, Președinte, IAB Turcia 
  • Jon Mew, CEO, IAB UK
  • Anastasiya Baydachenko, CEO, IAB Ukraina

Mai multe detalii la link