Consiliul Român pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizație profesională independentă, reprezentativă pentru industria de marketing și comunicare. Activitatea organizației are la bază Codul de Practică în Comunicarea Comercială, un set de bune practici în domeniul publicității adoptat cu scopul de a sprijini dezvoltarea unui mediu de afaceri decent și onest și de a oferi un standard pentru o comunicare comercială corectă și cinstită față de consumator.

 

RAC nu are atributul de a interveni în conținutul editorial, atât timp cât acest conținut nu vizează o comunicare comercială. Totuși, ne manifestăm îngrijorarea față de orice situație care poate duce la limitarea libertății de exprimare a presei în general, libertate ce reprezintă baza unei societăți democratice.

 

Considerăm că libertatea și independența presei sunt un drept fundamental al omului, în strânsă legătură cu libertatea de exprimare, recunoscut și protejat prin lege în majoritatea statelor moderne.

 

Fără standarde înalte adoptate de industrie și, de asemenea, fără asigurarea libertății de exprimare nu se poate asigura informarea corectă și nepărtinitoare a publicului, iar încrederea acestuia în sursele de informare va fi afectată.

 

Prin urmare, Consiliul Român pentru Publicitate încurajează membrii și industria de comunicare în general să respecte bunele practici și profesionalismul în comunicare și să promoveze standarde etice în relația cu mass-media.

 

 

*****

 

Consiliul Român pentru Publicitate RAC reprezintă singurul organism de autoreglementare a publicității, constituit cu scopul promovării unei publicități etice, legale, decente și oneste în România. Fondat în 1999 după modelul organizației europene European Advertising Standards Alliance (EASA), RAC reprezintă astăzi peste 90% din piața de publicitate națională, principiile acestuia fiind susținute de companii din mediul privat, agenții de publicitate, radiodifuzori sau importante asociații profesionale.