PRIAevents organizează conferința Pria Medicine, Supplements, Medical Devices and Cosmetics Publicity and Regulations aflata deja la ediția a 10-a în România, in data de 22 ianuarie 2025, începând cu ora 9,30
Bucurându-se de atenție deosebită din partea comunității farma, a asociațiilor și patronatelor, a producătorilor și importatorilor de medicamente, de suplimente alimentare, dispozitive medicale, asociațiilor de pacienți, farmaciștilor și lanțurilor farmaceutice, distribuitorilor, dar și a spitalelor private, distribuitorilor și retailerilor de produse dermatocosmetice, consultanților, avocaților și mass-mediei. Organizăm ediții separate ale acestui eveniment și în Republica Moldova și în Bulgaria.
Partenerii evenimentului sunt Romanian Advertising Council (RAC), Terapia, PRISA, RASCI și IAB România.
Ediția de anul acesta a conferinței Pria Medicine, Supplements, Medical Devices and Cosmetics Publicity and Regulations va avea loc la Centrul Cultural ARCUB, strada Lipscani 84-90.
Pentru înregistrarea la eveniment vă rugăm să completați: trimiteți un email la office@priaevents.ro.
Sănătatea și informarea publicului despre medicamente, suplimente alimentare, dermatocosmetice și dispozitive medicale sunt extrem de importante, de aceea, în fiecare an organizăm această dezbatere pentru a analiza anul care a trecut, pentru a aduce în evidență noi reglementări sau legi, pentru a semnala unele abateri grave și pentru a-i informa cât mai bine pe toți cei implicați.
Și în cadrul acestei a 10-a ediții, avem în vizor și studii de caz, exemple despre excesul sau exemplele care nu trebuie de reclamă la medicamente, suplimente alimentare, dispozitive medicale și dermatocosmetice, la radio și televiziune și din ce în ce mai mult online.
De asemenea, fiind ediție aniversară, va avea loc o festivitate de premiere pentru acele companii, asociații și consultanți care au avut o atenție deosebită pentru a promova etica în publicitatea medicamentelor și suplimentelor alimentare, dispozitivelor medicale și dermatocosmeticelor, dar și alte reglementări importante pentru industrie.
Vom afla despre inițiativele, obiectivele și prioritățile agențiilor guvernamentale; despre promovarea produselor, marketing-ul și schimbul științific; cele mai bune practici în online; promovarea diversității, echității în publicitate; și tendințele în aplicarea normelor și reglementare.
Reunim autoritățile de reglementare, reprezentanții industriei healthcare, reprezentații asociațiilor și colegiilor, cadrele universitare, avocații și consultanții pentru a discuta problemele actuale și cele mai recente tendințe în domeniul publicității și reglementării suplimentelor medicamentelor, alimentare, dermatocosmeticelor și dispozitivelor medicale.
Subiectele vor include conformitatea și aplicarea reglementărilor ANMDMR, inspecții, tehnologia pentru siguranța alimentelor și categorii de produse emergente și în creștere.
AGENDA CONFERINȚEI INCLUDE
10.00 – 13.00 – Masă Rotundă
Temele puse în dezbatere:
• Analiza 2024 privind publicitatea și reglementările pentru medicamente, suplimente alimentare, dispozitive medicale și dermatocosmetice. Forecast pentru 2025
• Ar putea fi îmbunătățită legea publicității la medicamente și dispozitive medicale?
• Legea 56/2021 privind suplimentele alimentare. Stadiul Ordinului MS nr. 1069/2007 pentru aprobarea Normelor privind suplimentele alimentare, cu modificările și completările ulterioare
• Legea 81/2022 Practici comerciale neloiale
• Ordinul MS 369/61/291/ 2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind introducerea pe piaţă a alimentelor la care s-au adăugat vitamine, minerale şi alte substanțe. Status 2025
• Regulamentul CE nr. 1924/2006 privind mențiunile nutriționale şi de sănătate înscrise pe produsele alimentare
• Regulamentul CE nr. 432/2012 de stabilire a unei liste de mențiuni de sănătate permise, înscrise pe produsele alimentare, altele decât cele care se referă la reducerea riscului de îmbolnăvire şi la dezvoltarea şi sănătatea copiilor
• Raportul Consiliului Concurenței privind suplimentele alimentare: Status 2025
• Colaborarea dintre autorități, asociații și companii
• Codurile etice și de conduită respectate de industria farmaceutică
• Publicitatea la OTC, suplimente alimentare și dermatocosmetice
• Reglementări privind introducerea pe piață, punerea la dispoziție pe piață sau punerea în funcțiune în Uniunea Europeană a medicamentelor, suplimentelor alimentare și dispozitivelor medicale pentru uz uman și a accesoriilor pentru astfel de dispozitive
• Publicitate pentru acestea de mai sus, dar destinată profesioniștilor din domeniul sănătății
• Cerințele UE în materie de etichetare pentru întreprinderile care produc, importă și vând suplimente alimentare
• Rolul societăților profesionale, rolul lanțurilor farmaceutice. Rolul cosultanților juridici
• Cum pot fi sancționați cei care nu respectă reglementările atunci când vând online?
• Care este rolul ANMDMR? Dar al ANPC? CNA?
• Publicitatea comparativă și publicitatea înșelătoare; Cât de periculoase pot fi? Unde se pot face sesizări?
• Contrafacerea în cazul medicamentelor sau suplimentelor alimentare
• Publicitatea în farmacii. Publicitatea în spitale și clinici private. Cum sunt acestea reglementate. Ce cod etic adoptă acestea? Status 2025
• Cum este reglementată publicitatea la TV, radio și online pentru produse, dar și pentru farmacii și pentru spitale si clinici private? Rolul Colegiului Farmaciștilor și al Colegiului Medicilor
• Rolul mass mediei, dar și al rețelelor sociale
• Cum văd asociațiile de pacienți aceste granițe? Ce ar schimba? Au făcut sesizări la CNA sau RAC sau ANMDM sau ANPC?
• Raport sume investite pentru publicitatea pentru industria farma, farmacii, suplimente, dispozitive medicale, spitale private. Raportul anului trecut
• Bilanț 2024 și forecast 2025. Analize și studii de caz
VOR INTERVENI URMĂTORII LECTORI :
Prof. Dr. Alexandru RAFILA – Ministrul Sănătății
Dr. Farm. Razvan Mihai PRISADA – Președinte, ANMDMR
Prof. Dr. Diana PĂUN – Consilier Prezidențial, Departamentul Sănătate Publică, Administrația Prezidențială
Dr. Oana COCIAȘU – Managing Partner MedicOne, Președinte RACProf. Dr. Carmen ORBAN – Senator, Senatul României
Dr. Gerald FLINTOACĂ-FILIP – Secretar General, PRISAProf. Dr. Cătălina POIANĂ – Președinte, Colegiul Medicilor din România
Orsolya - Eva BORSOS – Membru, CNA
Paul ANGHEL – Director General, ANPC
Dan ZAHARESCU – Director Executiv, ARPIM
Diana MEREU – Director Executiv, RASCI
Radu GĂNESCU – Președinte, COPAC
Anca CRUPARIU – Purtător de cuvânt, Colegiul Farmacistior
Moderator – Raluca VOIVOZEANU, CEO, PRIAevents
În cadrul Pria Medicine, Supplements, Medical Devices and Cosmetics Publicity and Regulations a intervenit Oana Cociasu, Managing Partner MedicOne, Presedinte RAC, prin prezentarea unor date relevante din 2024 pentru industria de publicitate in healthcare. De asemenea dna Cociasu a prezentat activitatea recenta a Asociatiei ca si proiectele de viitor pe care si le propune si aici mentionam serviciul de monitorizare a social media ca si pregatirea unor cursuri de instruire in etica publicitara pentru creatorii de continut comercial din social media.
Cu aceasta ocazie Consilil Roman pentru Publicitate a primit o diploma de excelenta din partea organizatorilor PRIAevents.
PRIA Drugs and Medicine Publicity face parte din seria conferințelor organizate de PRIAevents care aduc în atenție cele mai importante și mai actuale teme de dezbatere din fiecare domeniu și beneficiază de o prezență mare a participanților și a mass – mediei, atât în România, Republica Moldova și Bulgaria.
Mai multe detalii despre evenimentul Pria Medicine, Supplements, Medical Devices and Cosmetics Publicity and Regulations și modalități de înscriere pentru participare puteți găsi pe www.priaevents.ro.
RAC este partener al acestui eveniment și la ediția din 2025
Mai multe informații la Link PRIAevents