AUTOREGLEMENTARE EDAA: OBA SE EXTINDE LA TELEFONIA MOBILA

Principiile pentru Mobil au sunt lansate la primul Summit EDAA din 1 Martie 2016


Bruxelles, 1 Martie 2016European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA) anunta astazi lansarea noilor Principii Mobile care extind aplicabilitatea programului de autoreglementare online OBA, publicitatea in mediul online. Informatia a fost facuta la Summitul EDAA din 1 martie. Programul se extinde astfel incat sa cuprinda locatiile disponibile prin intermediul aplicatiei si la datele disponibile prin intermediului propriului dispozitiv mobil, utilizate pentru a ajusta publicitatea adresata utilizatorilor de Internet pe baza intereselor acestora.


Anuntul a fost facut la Smmitul EDAA, si confirma aplicabilitatea Principiilor generale de transparenta si control catre navigarea pe Internet de pe mobil. In acelasi timp extinde Programul aplicabil pentru dispozitivele desktop pentru a ingloba atat colectarea cat si utilizarea urmatoarelor date:

  • cross-application
  • locatia
  • dispozitivul personal (ex. agenda de telefon)

astfel incat directionarea publicitatii catre utilizatorii de Internet pe mobil sa se faca pe baza intereselor acestora.

Noile Principii, stabilite de IAB Europe, extind principiile deja existente de Autoregelementare: Self-Regulatory Principles, care se aplicau pana acum la domeniul desktop. Platforma Consumer Choice www.youronlinechoices.eu este deja optimizata pentru navigare internet de pe mobil.

Mai mult, companiile din domeniul publicitatii in spatiul mobil vor trebi sa asigure posibilitatea consumatorului de a alege si de a fi informat in legatura cu practicile OBA, prin utilizarea siglei binecunoscute a OBA si a Platformei youronlinechoices. O aplicatie de mobil pan europeana va fi lansata pentru a imbunatati experienta utilizatorului, in momentul utilizarii Internetului pe dispozitivul mobil.


Operatiunile mobile de publicitate ale companiilor vor face obiectul unor reguli de conformitate si unor mecanisme de aplicare stabilite prin Programul de Autoreglementare.


Nick Stringer, Presedintele EDAA Board, a subliniat:

“ In timp ce legislatorii UE au discutat despre adoptarea unor noi legi de protejare a datelor, industria de publicitate si mediul de business au implementat metode practice de a acorda utilizatorilor o transparenta crescuta si de a controla publicitatea bazata pe comportamentul utilizatorilor sau pe interesele acestora. Aceste noi principii adapteaza aceasta abordare catre mediul mobil si reflecta cresterea volumului de publicitate pe dispozitivele mobile in toate pietele din UE!"


Oliver Gray, Director General al EDAA, a amintit:

“Dinamica spatiului global digital face ca necesitatea unor programe cum este cel deja stabilit de EDAA sa se extinda in afara mediului desktop. Lansarea de astazi a noilor Principii mobile este un semnal clar catre industrie de a implementa acest program la nivel european, in lunile ce urmeaza."


Pe langa extinderea la mobil, primul Summit EDAA a dezbatut intens provocarile cheie pentru business si strategie, care se vor face simtite in industria de publicitate online prin necesitatea de a promova tranpsarenta si gradul de control catre consumatori.


Studii recente ale caror rezultate au fost transmise cu ocazia Summitului, demonstreaza valoarea autoreglementarii publicitatii pentru brand advertisers si consumatori. Evolutia de astazi a Programlui European de Autoreglementare demonstreaza din nou, capacitatea de a echilibra masuri de reglementare cu norme de autoreglementare in beneficiul consumatorului si al mediului de business, in acelasi timp.

-------


Ce este EDAA:
Alianta Europeana a Publicitatii Interactive in Mediul Digital este un ONG cu sediul la Bruxelles, responsabil pentru aplicarea Programului de autoreglementare pentru Online Behavioural Advertising (OBA) in Europa, dupa lansarea sa in octombrie 2012. EDAA este organismul care gestioneaza utilizarea siglei OBA prin platforma youronlinechoices.eu. Mai multe informatii la: www.edaa.eu


Linii directoare pentru publicitatea pe Mobil (1343 KB)