European Advertising Standards Alliance (EASA) și International Council for Advertising Self-Regulation (ICAS) au dezvoltat la solicitarea WFA un Ghid global al claimurilor despre mediul înconjurător pentru a veni în sprijinul industriei de publicitate și a promova publicitatea responsabilă
Federația Mondială a Advertiserilor (WFA) a emis un ghid global privind claimurile despre mediul înconjurător pe care îl lansează la Global Marketer Week - Atena. Ghidul detaliază principiile și cele mai bune practici la nivel global pentru a ajuta mărcile să se asigure că afirmațiile despre protecția mediului sunt credibile față de consumatori și pot fi susținute în cazul în care sunt contestate. Ghidul poate fi folosit de agențiile din întreaga lume. Alianța globală a agențiilor VoxComm a fost implicată și a susținut această inițiativă importantă. Prin urmare Ghidul reprezintă atingerea unui consens la nivel global dintre industrie și autoritățile de reglementare cu privire la elementele de bază pentru utilizarea unor claimuri de încredere și semnificative despre mediul inconjurător.
Asigurarea credibilității afirmațiilor despre mediul inconjurator este un punct cheie al Planet Pledge lansat de WFA. În sprijinul acestui angajament, ghidul global detaliază șase principii cheie pe care trebuie să le urmeze agențiile de marketing. Ghidul va fi îmbogățit de un instrument de e-learning pentru a ajuta mărcile și, în timp, întreaga industrie de publicitate să evite ceea ce este cunoscut sub denumirea de greenwashing (dezinformare ecologică). Ghidul este, de asemenea, completat de resurse dedicate care le permit agențiilor de publicitate să acceseze reguli specifice pieței, prin exemple și servicii de consiliere pentru copy advice furnizate de organismele naționale de autoreglementare în publicitate.
Expertiza rețelelor ICAS și EASA, compuse din organisme independente de autoreglementare în publicitate, a fost esențială pentru a sprijini redactarea unor linii directoare solide privind afirmațiile despre mediul înconjurător. În speță, experți ai Autorității pentru Standarde în Publicitate (ASA) din Marea Britanie au trasat principiile, revizuite ulterior de către experți din organismele de autoreglementare a publicității din Australia, Brazilia, Franța, India, Spania, Suedia și S.U.A. Procesul a beneficiat, de asemenea, de implicarea puternică a EASA și a ICAS în activitatea Camerei Internaționale de Comerț cu privire la afirmațiile ecologice, cum ar fi Capitolul D din Codul de publicitate și marketing și Cadrul ICC recent actualizat pentru comunicare responsabilă de marketing privind mediul înconjurător. Aceste Coduri servesc drept punct de plecare pentru multe Coduri de bune practici din întreaga lume.
Pentru o aplicare adecvată a Ghidului global privind afirmațiile despre mediul înconjurător și peisajul de reglementare local, agențiile de publicitate se pot baza pe consilierea și formarea organismelor naționale de autoreglementare în publicitate care sunt membre ICAS / EASA. Aplicarea corectă a principiilor poate beneficia, de asemenea, de un proces global de verificare independent, un serviciu de monitorizare coordonat de EASA.
“Suntem mândri că WFA i-a încredințat ICAS sarcina de a elabora primul ghid la nivel global privind claimurile despre mediul înconjurător. ICAS se află într-o poziție unică pentru a dezvolta astfel de ghiduri, deoarece reunește organismele de autoreglementare în publicitate din toate piețele cheie la nivel mondial, cu experiență atât în reglementarea publicității, cât și în evaluarea afirmațiilor despre mediul înconjurător din publicitate. Eforturile sporite de a promova beneficiile ecologice ale produselor și serviciilor în mod responsabil vor fi esențiale pentru a determina schimbarea pozitivă a comportamentului consumatorilor, schimbare care este necesară pentru a face față crizei climatice globale. Salutăm inițiativa WFA și VoxComm de a oferi îndrumări membrilor lor și așteptăm cu nerăbdare să-i sprijinim cu instruire și sfaturi dedicate prin intermediul rețelei noastre.”
Guy Parker, Președinte ICAS și Director Executiv al ASA, UK
“Alianța Europeană pentru Autoreglementare în Publicitate este încântată să ia parte la crearea acestui ghid global privind declarațiile despre protecția mediului. Acest Ghid contribuie la protejarea consumatorilor, ajutând astfel industria să facă afirmații în mod responsabil față de mediul înconjurător. Expertiza unică a rețelei noastre - prin organismele naționale de autoreglementare în publicitate care au gestionat ani de zile reclamații față de claimurile de mediu - a demonstrat, de asemenea, proactivitatea autoreglementării publicității în abordarea unor astfel de preocupări actuale ale societății ce continuă să ia amploare .”
Charo Fernando Magarzo, Președinte, EASA
„Întrebați orice expert în sustenabilitate cum poate ajuta marketingul la rezolvarea problemei schimbărilor climatice și vă va spune să începeți prin a utiliza corect afirmațiile despre mediu. Aici, organizații precum ICAS și EASA și autoritățile de autoreglementare în publicitate, cum ar fi ASA și alte organisme de standarde în marketing, au un rol foarte important de jucat. Acestea pot oferi specialiștilor din marketing încrederea necesară pentru a-și comunica acreditările în materie de sustenabilitate și consumatorilor încrederea de care au nevoie pentru a lua decizii de cumpărare mai bune. Acest ghid, rezultatul unei colaborări fără precedent între o mare varietate de experți din industrie, este un prim pas atât de vital în sprijinirea eforturilor de marketing pentru a aborda schimbările climatice.”
Will Gilroy, Director pentru Strategie și Communicare, World Federation of Advertisers
„Există un decalaj de credibilitate între reclamele care promovează produse și reclamele care promovează produse durabile, acestea din urmă fiind dezavantajate. Aceste principii tocmai au devenit un element indispensabil în setul de instrumente al industriei noastre pentru a evita greenwashing și pentru a reechilibra încrederea consumatorilor. În numele agențiilor de comunicare din întreaga lume, sunt încântată să văd industria raliindu-se în jurul unui subiect atât de important și de crucial. Din interacțiunea cu un grup de experți în durabilitate ai agențiilor de publicitate, a devenit evident că afirmațiile despre protejarea mediului reprezintă una dintre prioritățile de top pentru agenții. Vă mulțumim, WFA, ICAS și EASA pentru demararea acestui ghid și pentru că ați făcut un efort comun.”
Tamara Daltroff, Președinte VoxComm
„Sunt încântat că am fost însărcinat să conduc elaborarea Ghidului global privind mențiunile de protejarea a mediului, ca parte a inițiativei ICAS și EASA. Prin această activitate am căutat să mă bazez pe zeci de ani de experiență a ASA în reglementarea eficientă a afirmațiilor de mediu în publicitate și am efectuat o revizuire riguroasă a legislației de bază, a codurilor de autoreglementare și a altor linii directoare din industrie existente la nivel mondial. Lucrând împreună cu un grup de experți în autoreglementare din piețele cheie din lume, ne-am asigurat că cele șase principii pe care le-am dezvoltat sunt extrem de relevante și ușor aplicabile. Sunt încrezător că, dacă agențiile de publicitate urmează aceste șase principii în spiritul și în litera lor, se pot evita capcanele care duc la afirmații înșelătoare în materie de mediu.„
James Craig, Manager de Operati- Copy Advice, ASA
Despre WFA Planet Pledge
WFA Planet Pledge este conceput pentru a evidenția noile acțiuni pe care liderii agențiilor de publicitate le pot iniția și susține, jucând astfel un rol distinct în sprijinul tranziției la zero amprenta de carbon. A fost lansat la WFA's Global Marketer Week în 2021 și încurajează CMO să ia măsuri în patru domenii cheie:
- Angajați-vă să fiți un campion al campaniei mondiale Race to Zero, atât pe plan intern în cadrul organizațiilor proprii, cât și în lanțul de aprovizionare de marketing;
- Creșteți capacitatea organizațiilor de marketing de a desfășura acțiuni în sprijinul mediului înconjurător prin furnizarea de instrumente și ghiduri pentru agențiile lor de publicitate;
- Valorificați puterea comunicării comerciale pentru a genera comportamente sustenabile ale consumatorilor; și de asemenea
- Consolidați un mediu de marketing de încredere, în care afirmațiile despre sustenabilitate pot fi justificate cu ușurință , astfel încât consumatorii să poată avea încredere în respectivele mesaje publicitare, în încercarea de a-și alinia propriul comportament de consum la aceste valori.
Pentru mai multe detalii despre ghid: link
Pentru mai multe informații puteți contacta:
EASA, www.easa-alliance.org, @AdvertisingEASA
sau ICAS, Sibylle Stanciu, Director ICAS la press@icas.global.