IAB Europe, in parteneriat cu IAB Tech Lab, anunta lansarea celei de-a doua versiuni a Transparency and Consent Framework (TCF).

TCF este un instrument destinat industriei de comunicare digitala care ofera suport companiilor in mentinerea conformitatii cu prevederile si obligatiilor ce le revin prin GDPR si Directiva de ePrivacy.

Aceasta noua versiune  include feedback-ul primit din partea industriilor digitale nationale (in special din randul publisherilor) precum si a Autoritatilor pentru Protectia Datelor Personale din Europa. TCF v2.0 continua demersul inceput de prima versiune a cadrului, aceea de a creste transparenta si optiunile utilizatorilor, managementul consimtamantului si al conformitatii la nivelul proprietatii in mediul digital si colaborarea la nivelul industriei cu focus pe standardizare.

Grupul de lucru dedicat TCF a avut sarcina de a trasa noile documente de strategie si de a tine legatura cu IAB Tech Lab, care a dezvoltat specificatiile tehnice. Cu participarea a 10 IAB-uri nationale, 55 de organizatii Europene, publisheri, detinatori de media, furnizori de tehnologie si agentii media, grupul de lucru a realizat aceasta versiune unitara ce include reprezentarea egala a tuturor actorilor implicati in mediul digital.

Sub incidenta TCF 2.0, consumatorii nu doar ca pot acorda sau retrage consimtamantul dar isi pot exercita si "dreptul de a refuza" procesarea datelor personale. Totodata, consumatorii obtin mai mult control asupra momentului cand si a modului cum vendorii pot utiliza anumite specificitati ale procesarii datelor (de exemplu, geolocatia precisa).

Publisherii ce utilizeaza versiunea noua a TCF beneficiaza de un control mai bun si flexibilitate in modul de integrare si colaborare cu furnizorii de tehnologie. Noile functionalitati disponibile pentru publisheri le permit sa restrictioneze scopurile de procesare a datelor pe un anumit site detinut, per vendor.

Pe masura ce companiile adopta noile update-uri, TCF 2.0 va opera in piete alaturi de TCF 1.0 pana la finalul trimestrului 1 2020. Acest interval va permite site-urilor si Platformelor de Consimtamant (CMP-uri) sa beneficieze de suficient timp pentru adoptarea TCF 2.0, precum si vendorii vor avea suficient timp pentru dezvoltarea si implementarea codurilor necesare pentru aderarea la noul protocol TCF 2.0

Lansarea TCF 2.0 este insotita de suport integral si linii directoare pentru toate companiile implicate in publicitatea digitala: publisheri, vendori si CMPs.

IAB Europe a pregatit 3 webinarii in datele de 4 Septembrie (pentru Vendori si CMPs), 5 Septembrie (pentru Agentii si Advertiseri) si  6 Septembrie (pentru Publisheri).

Mai multe informatii pe situl  IAB Europe