UN NOU ORGANISM DE AUTOREGLEMENTARE  A FOST INFIINTAT IN COLUMBIA  



Recent, președinții ANDA și ANDI, însoțiti de Inspectorul general pentru Comerț și Industrie au semnat Carta noului sistem de auto-reglementare a comunicării comerciale din Columbia.

Semnarea Cartei noii Comisii privind auto-reglementarea comunicărilor comerciale din Columbia, sub egida Asociației Naționale a Agențiilor de Publicitate (ANDA) și a Asociației Naționale a Intreprinzatorilor din Columbia (ANDI)  a fost endorsata de autoritățile de top din industrie cum ar fi Ministerul Comerțului, Industriei și Turismului.

Mai multi actori din industria de comunicare din Columbia, care insumeaza  0,4% din PIB, s-au asociat fiind constienti de responsabilitatea lor in spatiul  publicitatii .

Prin urmare, în numele companiilor afiliate, ANDA și ANDI au initiat un proces care a durat doi ani, pentru consolidarea auto-reglementarii si pentru promovarea unei comunicari comerciale responsabile .

În acest sens, Bruce Mac, președintele ANDI, și-a exprimat plăcerea de a "contribui la infiintarea noii Comisii pentru  Autoreglementarea Comunicării Comerciale din Columbia.„ Acesta trebuie să fie un pariu național, de aceea a invitat celelalte asociații si organizatii să se alăture acestei inițiative al cărei scop final este binele comun.

Odată cu semnarea actului de constituire a acestui nou organism independent, anunțătorii se angajează să protejeze consumatorii dar și brandurile lor, reputația și valoarea pe care o reprezinta companiile.

"Anunțătorii au identificat necesitatea alinierii codurilor existente în funcție de nevoile domeniului. Așa s-a născut acest sistem de autoreglementare care este, de asemenea, aliniat bunelor practici  internaționale ", explică Elizabeth Melo, președinte executiv al ANDA. În țări precum Anglia, acest model de autoreglementare este normal și a avut un impact important, de exemplu pentru protecția minorilor față de produsele care nu sunt potrivite pentru aceștia sau pentru o portretizare mai demnă a femeii în publicitate.

Scopul acestui acord este ca brandurile sa poata utiliza ghidul de publicitate care vizează promovarea bunelor practici și a comunicării responsabile și, de asemenea, să promoveze o transparență a mărcilor față de consumatorii lor. Dar, explica Melo, „acest mecanism de autoreglementare a comunicarii comerciale este inființat ca persoană juridică de drept privat si va trebui sa faca  față provocărilor reprezentate de construirea și dezvoltarea unei industrii din ce în ce mai responsabile ".

Organismul de autoreglementare  va fi responsabil pentru protejarea intereselor consumatorilor și a altor zone ale industriei, precum și cu prevenirea și soluționarea litigiilor care pot apărea  în cele din urmă. „Ne-am propus să consolidăm această instanță etică și, in acest mod, să îndeplinim misiunea pe care anunțătorii au stabilit-o pentru a crește nivelul de încredere al consumatorilor și pentru a oferi întotdeauna informații veridice, juridice, oneste și loiale ", concluzionează Melo.

În timpul discursului său, Pablo Felipe Robledo, Superintendent al Industriei și Comerțului a subliniat că „portofoliul ambițios de servicii este, în sine, o mare noutate pentru auto-reglementare în Columbia și va aduce Comisia, într-un viitor apropiat, la  înălțimea celor mai exigente standarde internaționale în domeniu". 
El a adăugat, de asemenea, că un sistem serios, eficient și fiabil de autoreglementare a comunicării comerciale poate aduce beneficii enorme autorităților, consumatorilor și altor actori din piață.

 

 

Sursa: informare ICAS