Premiul pentru Dialog Constructiv cu Autoritățile a fost acordat Oanei Cociașu - președinte RAC - pentru demersurile constante de îmbunătățire a cadrului de autoreglementare al industriei de marketing și comunicare și pentru parteneriatul funcțional cu CNA.
Ne poți ajuta cu un scurt rezumat al carierei tale? Ne dorim să te prezentăm în 3 fraze care să spună totul despre cum ai intrat în industria comunicării și marketingului, de ce și care e drive-ul tău.
Curiozitatea și plăcerea m-au ghidat întotdeauna în viață, au fost drive-ul meu. M-a atras ‘’ceva’’ din curiozitate, am ajuns să practic acel “ceva” din plăcere…cam la fel s-a derulat și cariera mea, începută în fața pianului - timp de 12 ani, continuată cu stetoscopul de gât - alți 11, ancorată în publicitate în ultimii 25…și cine știe unde mă vor purta pașii după asta?
Povestește-ne, te rugăm, despre proiectul care ți-a adus premiul. Este cel mai drag, cel în care ai investit cel mai mult timp, efort, cele mai multe resurse? Cum l-ai început și ce planuri de viitor ai cu el?
Publicitatea medicală fiind un domeniu intens reglementat, a trebuit să vin des în contact cu autoritățile și m-am înțeles foarte bine cu toată lumea, iar ca Președinte RAC n-am făcut decât să pun în aplicare aceeași strategie: să ascult oamenii, să-i respect și să încerc să-i conving prin puterea cuvântului și a bunelor intenții. Datorită funcției pe care o am în RAC din 2013, am venit în contact cu membrii CNA, cu cei din ANAF sau ANPC, și am reușit să stabilim protocoale de colaborare care funcționează eficient de ani de zile și care au dat rezultate peste așteptări. Am planuri frumoase de viitor și voi avea în continuare nevoie de dialog constructiv, nu pot decât să sper că mă voi întâlni cu oameni cu care voi rezona pe aceeași lungime de undă și pe care să-i conving să ne armonizăm agendele pentru un scop comun.
IAA te recunoaște că role model, acesta a și fost unul dintre motivele pentru a-ți premia meritele. Ce le poți spune tinerilor la început de carieră într-o industrie creativă? Ce să facă, în ce direcție să își investească visele și cum să se mențină motivaţi?
Lucrez de peste 25 de ani în această industrie creativă, și am încă fluturi în stomac când demarez un nou proiect..ori asta nu se poate întâmpla dacă nu aș fi avut plăcere în ceea ce fac. Cam la asta s-ar reduce sfatul meu: caută ce-ți place cel mai tare și fă totul pt a-ți câștiga existența din acel lucru…iar motivarea se va menține de la sine.
De ce este nevoie pentru că România să devină Hub Global Creativ? E încurajator să vedem modele care demonstrează acest lucru (iar câștigătorii Premiilor de Excelență sunt astfel de modele), însă dincolo de modele, ce e necesar pentru a îndeplini acest lucuru?
Românul nu se apreciază pe el însuși până când nu vine cineva de afară să-i recunoască meritele.. Avem modele în toate domeniile, dar auzim de ele doar după ce fac performanță în alte țări. Cred că în primul rând este nevoie să recunoaștem performanța și s-o premiem (la timp), un asemenea comportament trebuie instilat încă din copilărie..Încurajarea creativității și stimularea curiozității intelectuale începe din familie, continuă în grădiniță și apoi în toate celelalte instituții educaționale care se presupune că “forjează” caracterele viitorilor adulți. Dacă pe tot acest parcurs, nu întâlnim oameni care să ne dea aripi, talentul și creativitatea mor încet și sigur.
Pentru a susține viziunea de România = Hub Global Creativ, IAA se implică nu doar în educație și reprezentare legislativă, ci și în promovare. Așa a luat naștere Conferința Globală IAA - Creativity4Better (aflată anul acesta la a 2a ediție). În acest sens, al creativității care are ca scop și obiectiv o lume mai bună, ne poți da un exemplu de campanie (worldwide sau locală) care pune cel mai bine în valoare puterea creativității?
Pentru că sunt încă foarte atașată de lumea medicală și a Pediatriei, primul exemplu este un Cannes Lions Health de anul trecut, care mi se pare de mare actualitate și la noi; dau acest exemplu pentru că o idee foarte simplă, desprinsă din lumea copiilor, îi ajută tot pe ei să nu sufere și să treacă mai ușor peste “drama” vaccinării; creativitatea pornește aici de la insight, trece prin concept și răzbate prin execuție și aplicabilitate.
Cel de-al doilea, este proiectul de suflet în care suntem implicate de 3 ani deja, demarat alături de Fundația Renașterea și alți parteneri: Coaliția pentru Sănătatea Femeii . Obiectivul principal pe care ni l-am propus în Coaliție a fost instituirea primului program de screening pentru cancerul de sân din România, obiectiv pe care l-am îndeplinit cu success la sfârșitul anului trecut. Și aici am avut de lucrat intens cu autoritățile, cărora le-am adus dovezi argumentate științific și documentate statistic prin efectuarea a două studii de cercetare extensivă asupra poverii și impactului pe care această boală îl are asupra femeii, a familiei sale, a societății în ansamblu și a lumii medicale în egală măsură. Am ajuns cu acest proiect până la Bruxelles în Parlamentul European unde, cu ajutorul câtorva europarlamentari români deschiși la minte și la suflet, am reușit să convingem și să obținem sprijin masiv pentru cauza noastră. Continuăm și în 2018 proiectele Coaliției cu noi provocări legate de sănătatea femeii din România, pe care sunt convinsă că le vom duce la bun sfârșit cu aceeași motivație și dorință de a face bine.
Text prelat de la Link co IAA Romania