Ghidul sustine din punct de vedere social și comercial anunțurile "nestereotipale" - include studii reale de caz și sugestii practice pentru brand marketeri
Imaginea îl reprezintă pe Directorul executiv al WFA, Stephan Loerke, prezentând noul ghid WFA către Kae Ishikawa, Director, ONU Biroul de legătură pentru femei, în numele ONU Women la Tokyo in 16 mai 2018.
WFA a lansat un nou ghid pentru o portretizare progresivă a persoanelor de ambe sexe în domeniul publicității. Situația privind publicitatea care nu discriminează prin stereotipuri de gen a fost prezentată in cadrul Săptămânii Global Marketer a WFA ce a avut loc la Tokyo.
Ghidul iși propune să inspire marketerii de top pentru a-și verifica propria comunicare de marketing cu dovezi convingătoare ale unei situații a comunicarii provenind de la unele dintre cele mai importante mărci din lume - precum și implicațiile în cazul lipsei implementării. Lansarea face parte din angajamentul WFA ca membru fondator al Alianței Unstereotype, lansată de ONU Women, cu sprijinul mai multor branduri globale, inclusiv Unilever, Procter & Gamble, Mars, Diageo, Johnson & Johnson și Mattel. Prin intermediul rețelei WFA de 60 de asociații naționale din industria de publicitate din întreaga lume și a zeci de mii de mărci reprezentate de aceștia, se doreste impulsionarea eliminarii treptate a stereotipurilor de gen in companiile mici și mari.
Raportul acoperă atât problema portretizării stereotipale a femeilor cat si a barbaților în publicitate.
Keith Weed, șeful departamentului de marketing și comunicare, Unilever și-a exprimat suportul in acest sens: "Salut cu toată inima eforturile WFA de a ajuta la răspândirea mesajului Alianței Unstereotype. Am început să vedem rezultatele, dar mesajul nu este inca indeajuns de puternic. Ceea ce ne-an propus nu se va incheia atâta timp cât publicitatea diminuează sau limitează rolul femeilor și bărbaților în societate. Sper că acest ghid WFA poate împărtăși cunoștințe și informații despre branduri globale impreuna cu cele 60 de asociații naționale de publicitate de pe șase continente, astfel încât să se poată vedea de ce acest lucru nu mai este doar un imperativ social, ci și unul de afaceri. Acesta este exact tipul de colaborare colectivă, intersectorială, care este necesară și care, sper, va duce la o transformare susținută în industria noastră ".
Said Phumzile Mlambo-Ngcuka, subsecretar general al ONU și director executiv al UN Women a subliniat: "Știm că stereotipurile dăunătoare pentru femei și bărbați au un impact profund asupra modului în care ne vedem și ne tratăm reciproc. Modificarea intenționată a acestor imagini are un potențial imens de a ne transforma pozitiv cultura și de a ne apropia de egalitatea adevărată, egalitatea inclusivă. UN Women aplaudă eforturile WFA de a aduce acest lucru la viață, redefinind modul în care industria de publicitate portretizeaza cine sunt oamenii, nu doar ceea ce sunt. Această schimbare ne va ajuta să realizăm colectiv promisiunea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă - de a nu lăsa pe nimeni în urmă ".
Ghidul evidențiază avantajele adoptării unei abordări mai progresive din punct de vedere politic și social, precum și avantajele comerciale pentru branduri, în special numărul deciziilor de cumpărare care sunt influențate sau luate de femei. Oferă de asemenea comercianților sfaturi practice despre cum pot aduce schimbări în organizațiile proprii. Identifică pașii cheie pe care brandurile trebuie să le ia pentru a se asigura ca organizațiile sustin mișcarea nesteriotipala, cum ar fi asigurarea unor echipe diverse atât la nivel intern, cât și in cazul partenerilor externi, urmărirea performanței, identificarea unui scop clar care să permită mărcii să sărbătorească diversitatea, pe termen lung. Este vorba despre un ghid pentru portretizarea progresiva în domeniul publicității;
Ghidul include, de asemenea, observații și măsuri luate de specialiștii de la Johnson & Johnson, Unilever și Diageo, precum și studii de caz inovatoare din întreaga lume cu alte mărci care au încercat să abordeze pozitiv stereotipurile de gen în publicitate.
Diversitatea vine în mai multe forme, iar publicitatea poate juca un rol imens în prezentarea și sărbătorirea mozaicului extraordinar al diversității umane. Există multe motive politice și sociale pentru care brandurile ar trebui să facă acest lucru, dar pana la urmă o mulțime de dovezi care stau la baza unui caz de afaceri convingător de a acționa ", a declarat Stephan Loerke, CEO al Federației Mondiale a Agenților de Publicitate.
"Industria noastră trebuie să fie suficient de curajoasă pentru a descrie societatea într-un mod realist, în loc să consolideze stereotipurile potențial dăunătoare. Suntem martorii unei mișcări mai largi; este timpul ca industria de marketing să joace un rol în promovarea și reflectarea diversității și egalității în toate fațetele sale diferite și la nivel global ", a declarat David Wheldon, CMO RBS și președintele WFA.
"Industria noastră trebuie să fie suficient de curajoasă pentru a descrie societatea într-un mod realist, în loc să consolideze stereotipurile potențial dăunătoare. Suntem martorii unei mișcări mai largi; este timpul ca industria de marketing să joace un rol în promovarea și reflectarea diversității și egalității în toate fațetele sale diferite și la nivel global ", a declarat David Wheldon, CMO RBS și președintele WFA.
Said Syl Saller, CMO, Diageo: "Ca de oameni de publicitate, banii pe care îi cheltuim contribuie la formarea opiniilor societății cu privire la ceea ce este normal, acceptabil și aspirational. Cred cu fermitate că putem folosi banii noștri intr-un scop nobil - acela de a ne dezvolta brandurile, de a deveni un puternic catalizator al schimbărilor sociale cu impact puternic. Împuternicirea marketerilor de pretutindeni sa conteste stereotipurile de gen și sa celebreze lipsa acestora este unul din aceste lucruri care conteaza. Felicitări pentru WFA si pentru acest ghid excelent.`
`Abordarea stereotipurilor de gen este doar primul pas. Ambiția noastră este sa mergem mai departe si sa abordam și alte dimensiuni ale diversității. Stereotipurile de gen nu există pur si simplu ca atare ci sunt adesea legate de alte stereotipuri despre etnie, orientarea sexuală, abilitatile fizice, clasa sociala și despre educație ", a adăugat Loerke.
Link: www.wfanet.org
Daca doriti mai multe detaii, va rugam sa contactati WFA prin Camelia Costache email