Ca la fiecare început de an, PRIAevents organizează conferința PRIA Drugs and Medicine Publicity, în data de 6 februarie 2019, aflată la ediția a 4-a. Conferinta se bucura de atenție deosebită din partea comunității farma, a asociatiilor de pacienți, a farmaciștilor și a lanțurilor farmaceutice, distribuitorilor, dar și a spitalelor private, producătorilor și importatorilor de produse dermatocosmetice, consultanților și mass-mediei.
Conferința va avea loc la Hotel Pullman Bucharest World Trade Center, începând cu ora 9,30.
În cadrul acesteia vor fi dezbătute teme actuale, de interes pentru sanatate, alături de toți cei implicați, precum: legea publicității la medicamente și dispozitive medicale, codurile de conduită respectate de industria farmaceutică, codul etic pentru marketingul în industria medicamentelor, rolul reglementatorilor, rolul societăților profesionale, rolul lanțurilor farmaceutice, reglementarea publicității suplimentelor alimentare, reglementarea publicității dermatocosmeticelor. De asemenea, rolul mass mediei, dar și al rețelelor sociale vor fi teme ce vor fi dezbătute în cadrul acestui eveniment.
Sănătatea și informarea publicului despre medicamente, dispozitive medicale sunt extrem de importante, de aceea, în fiecare an organizăm aceasta dezbatere pentru a analiza anul care a trecut, pentru a aduce în evidență noi relementări sau legi, pentru a semnala unele abateri grave și pentru a informa cât mai bine pe toți cei implicați și interesați.
Și anul acesta avem atenție deosebită pe teme despre conduita etică în industria farmaceutică și despre conduita etică a sistemului sanitar – medici, pacienți, manageri de spitale, autorități.
În cadrul acestei ediții, avem în vizor și studii de caz, exemple despre excesul de reclamă la medicamente, suplimente alimentare, dispozitive medicale si dermatocosmetice, mai ales la radio şi televiziune, care a dus la reacţii ale autorităţilor, organizaţiilor profesionale şi reprezentanţilor pacienţilor care cer reglementări stricte ale publicităţii în acest domeniu, pentru protejarea pacienţilor şi utilizarea în siguranţă a medicamentelor.
Statisticile spun că, în fiecare zi, spoturile industriei farmaceutice cumulează 23 de ore, pe cele 60 de canale media din România.
Românii vizionează într-un an milioane de reclame la medicamente - OTC- , suplimente alimentare - SA - și dispozitive medicale -DM. În condițiile acestei avalanşe de reclame, promovarea medicamentelor trebuie să fie reglementată în mod adecvat, să fie echilibrată şi susţinută în mod corespunzător de surse de informaţii complete şi validate ştiinţific şi în acelaşi timp să fie bine înţeleasă influenţa potenţială asupra deciziei de tratament, asupra rezultatelor şi costurilor, așa cum susțin reprezentanți ai pacienților, dar și autoritățile.
Promovarea medicamentelor este reglementată diferit în fiecare ţară dar este guvernată de aceleaşi principii. Aceasta trebuie făcută în mod responsabil, etic şi la cel mai înalt standard, pentru a se asigura utilizarea în siguranţă a medicamentelor, indiferent de modul lor de eliberare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Scopul din spatele reglementărilor din publicitatea medicamentelor este: să încurajeze utilizarea rațională a medicamentelor, prin prezentarea obiectivă a acestora și fără a le exagera proprietățile; de a asigura că acestea sunt promovate corect în ceea ce privește beneficiile lor, fiind în acord cu informațiile enumerate în rezumatul caracteristicilor produsului; de a asigura că publicitatea medicamentelor nu este înșelătoare.
Scopul evenimentului este acela de a incuraja publicitatea şi promovarea medicamentelor în mod responsabil, etic şi la cel mai înalt standard, pentru asigurarea utilizarii în siguranţă a medicamentelor, indiferent de modul lor de eliberare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
La conferința PRIA Drugs and Medicine Publicity vor fi prezenți și anul acesta reprezentanți din partea ANMDM, Administația Prezidențială, RAC, Comisia pentru Cultură și reprezentați ai companiilor farmaceutice, ale celor care produc dispozitive medicale, dar și suplimente alimentare și dermato-cosmetice.
Sănătatea a fost şi va rămâne una dintre preocupările principale ale omenirii. Tocmai de aceea, PRIAevents îşi concentrează atenţia asupra organizării evenimentelor, în care o arie largă de subiecte de interes, atât pentru medici, cât şi pentru pacienţi, și pentru industria de sănătate în general, sunt obiectiv şi detaliat prezentate.
De la acest eveniment nu vor lipsi reprezentanți ai companiilor farmaceutice, al celor care produc dispozitive medicale, suplimente alimentare, asociații ale pacientilor, medici, farmaciști și asociații ale acestora, companii din zona de consultanță juridică, publicitate, audit, presă, reprezentanți din spitale de stat și private și reprezentanți ai autorităților.
PRIA Drugs and Medicine Publicity face parte din seria conferinţelor organizate de PRIAevents care aduc în atenție cele mai importante și mai actuale teme de dezbatere din fiecare domeniu și beneficiază de o prezență mare a participanților și a mass - mediei. Cu o experienţă de peste 12 ani în organizarea evenimentelor premium, echipa PRIAevents este recunoscută pentru organizarea evenimentelor bine documentate din cele mai reprezentative sectoare ale economiei, și mai ales pentru healthcare.
AGENDA cuprinde:
09.30 - 10.00 - Înregistrarea participanților
10.00 - 12.30 - Masă Rotundă - Legea publicității la medicamente și dispozitive medicale, Publicitatea pentru dermatocosmetice. Publicitatea la suplimente alimentare. Reglementarea și autoreglementarea promovării acestora. Codurile de conduită respectate de catre industria farmaceutică
Publicitatea medicamentelor în lume. Diferențe între țări UE și SUA
Publicitatea medicamentelor în România. Cum a fost 2018? Ce trebuie schimbat la legislația actuală? Ce se poate îmbunătăți în 2019? Bilanțul anului trecut
Care este rolul ANMDM? Cum arată ghidul despre publicitatea medicamentelor? Care sunt criteriile pe care ANMDM le folosește pentru a aproba reclamele TV și radio la medicamentele care se pot cumpăra fără prescripție medicală?
Ce sfaturi au consultanții și care este rolul lor?
Ce modalități de promovare există la suplimente alimentare? Cum este reglementată și autoreglementată promovarea acestora?
Cum arată reglementarea pentru dispozitivele medicale? Câte dispozitive se înregistreaza în fiecare an? Care este procedeul?
Care este rolul ANMDM? Dar al CNAS?
Rolul jurnaliștilor și al mass - mediei în general, al companiilor producătoare, al farmaciilor, pentru o bună informare a populației și mai ales pentru o informare despre ceea ce este important, esențial în a se afla despre inovațiile în medicină, despre OTC-uri, medicamente generice, dispozitive medicale sau suplimente?
Care sunt granițele etice care nu pot fi trecute? Care sunt codurile etice și de conduită după care se ghidează industria farma? Dar specialiștii, dar managerii spitalelor de stat și cei ai celor private?
Publicitatea în farmacii. Publicitatea în spitale și clinici private? Cum este acesta reglementată. Ce cod etic adoptă acestea?
Cum este reglementată publicitatea la TV, radio și online pentru farmacii și pentru spitale si clinici private? Rolul Colegiului Framaciștilor și al Colegiului Medicilor
Cum văd asociațiile de pacienți aceste granițe? Ei se supun unei conduite? Ce ar schimba? Câte sesizări au facut la CNA sau RAC sau ANMDM?
Publicitatea pentru dermatocosmetice la TV, online și în farmacii. Cum este reglementată acesta? Dar prin recomandarea medicilor?
Publicitatea pentru medicamente destinată persoanelor calificate să prescrie sau să distribuie medicamente;
Publicitatea comparativă, publicitatea înşelătoare și cea subliminală; Cât de periculaoasă poate fi? Cum este pedepsită? Unde se pot face sesizări?
LECTORI INVITAȚI:
Conf. Dr. Diana PĂUN – Consilier de Stat, Departamentul Sănătate Publică, Administrația Prezidențială
Reprezentant Ministerul Sănătății
Marius ȘIȘU – Președinte, ANMDM
Adriana COTEL – Președinte, CNAS
Laszlo ATTILA – Președinte, Comisia pentru Sănătate, Senatul României
Lorand TUROS – Vicepreședinte, Comisia pentru Cultură, Senatul României
Conf. Dr. Carmen ORBAN – Manager, Institutul Clinic Fundeni
Livică FĂTU – Avocat, Colegiul Medicilor din România
Dr. Oana COCIAȘU – Președinte, RAC
Diana MEREU – Director Executiv, RASCI
Dr. Gerald FLINTOACĂ-FILIP – Secretar General, PRISA
Radu GĂNESCU – Președinte, COPAC
Marian PANĂ – Director Comunicare si Imagine al Colegiului Farmaciștilor din România
Mai multe detalii şi înscriere la https://priaevents.ro/pria-drugs-and-medicine-publicity-2019/