În acest an ne confruntăm cu o criză mondială fără precedent din cauza răspândirii virusului COVID-19.
Pe lângă tragedia umană, economia globală este puternic afectată iar consumatorii și companiile din multe zone ale industriei suferă ca urmare a acestei pandemii.
Nenumărate companii, inclusiv anunțătorii, agențiile de publicitate și mass-media, au fost extrem de creative și susțin guvernele și populația în aceste momente dificile prin anunțuri de interes public, oferind informații, resurse gratuite, produse și servicii, precum și sprijin financiar. Admirăm aceste eforturi.
Cu toate acestea, in intreaga lume, observăm și campanii care exploatează anxietățile oamenilor sau subminează sfaturile de sănătate publică. Aceste comunicari dăunează încrederii publicului în informare corectă și în publicitate și subminează principiile concurenței loiale iar, în unele cazuri, pun în pericol sănătatea publică.
Membrii noștri din cadrul EASA, ICAS și Conared, asociațtii care includ organisme de autoreglementare in publicitate din 44 de țări din lume, precum și reprezentanți ai industriei de publicitate la nivel internațional, condamnă aceste practici și iau măsuri împotriva lor.
În acest context, dorim să le reamintim celor care promovează produse și servicii urmatoarele recomandări:
- Comunicati responsabil
- Respectați legislația și codurile etice în publicitate adoptate de industrie
- Fiți atenți la sensibilitatea crescută a publicului si la solicitarile legate de sănătate și nu exploatați increderea acestora prin publicitate înșelătoare sau vânzare de produse ineficiente sau etichetate greșit
- Asigurați-vă că toate afirmațiile făcute sunt fundamentate, în special cele care susțin în mod clar sau implicit beneficii pentru sănătate
- Solicitați consiliere atunci când aveți dubii - Copy Advice -
Autoritățile de reglementare din multe țari din lume și-au exprimat intenția de a trata aspru afirmațiile înșelătoare și nefondate făcute în contextul actual prin sancțiuni civile și penale.
Membrii ICAS, EASA și CONARED acordă prioritate analizării acestor afirmații neconforme.
Pentru mai multe informații privind Codurile etice de publicitate internaționale sau autoreglementarea publicității vă rugăm să contactați ICAS la info@icas.global pentru a primi sfaturi specifice.
Pentru informații mai detaliate despre standardele de publicitate europene, vă rugăm să contactați EASA la info@easa-alliance.org.
Pentru consultanță în limba româna contactati Secretariatul RAC la office@rac.ro